Ugrás a főtartalomra
Highway with trucks
Hírek2026. 10. 01.

Frissített információk az olaszországi, spanyolországi és szlovéniai jövedékiadó-visszatérítés mértékéről 2026.10.01

Ország Időszak - Visszatéríthető jövedéki adó mértéke Megjegyzés 
Olaszország

Kereskedelmi dízel és nem fenntartható HVO:
01.07.2026 – 03.07.2026 – 0,21968 €/l
04.07.2026 – 27.07.2026 – 0,26968 €/l
28.07.2026 – 17.09.2026 – 0,12968 €/l
18.09.2026 – 25.09.2026 – 0,16968 €/l
26.09.2026 – 30.09.2026 – 0,21968 €/l

Fenntartható HVO:
01.07.2026 – 29.07.2026 – 0,21418 €/l
30.07.2026 – 24.08.2026 – 0,12968 €/l
25.08.2026 – 26.08.2026 – 0,21418 €/l
27.08.2026 – 05.09.2026 – 0,12968 €/l
06.09.2026 – 10.09.2026 – 0,21418 €/l
11.09.2026 – 17.09.2026 – 0,12968 €/l
18.09.2026 – 25.09.2026 – 0,16968 €/l
26.09.2026 – 30.09.2026 – 0,21418 €/l

HVO – nem áll rendelkezésre információ:
01.07.2026 – 27.07.2026 – 0,21418 €/l
28.07.2026 – 17.09.2026 – 0,12968 €/l
18.09.2026 – 25.09.2026 – 0,16968 €/l
26.09.2026 – 30.09.2026 – 0,21418 €/l

Az olasz adóhatóság új jövedékiadó-visszatérítési mértékeket jelentett be 2026 harmadik negyedévére, amelyek a dízelüzemanyagra és a HVO-ra (Hydrotreated Vegetable Oil) vonatkoznak.
A kereskedelmi dízel és a nem fenntartható HVO esetében a visszatéríthető jövedéki adó mértéke a tankolás dátumától függően 0,12968 €/l és 0,26968 €/l között változik. A fenntartható HVO-ra külön visszatérítési mértékek vonatkoznak, 0,12968 €/l és 0,21418 €/l között.
Spanyolország01.01.2026 – 21.03.2026 – 0,049 €/l  
22.03.2026 – 31.12.2026 - 0 €/
A kereskedelmi dízelüzemanyag jövedékiadó-visszatérítésének ideiglenes felfüggesztését 2026. december 31-ig meghosszabbították. Ezen időszak alatt a visszatérítési mérték 0 €/l marad.
 Állami támogatás:  
22.03.2026 - 30.06.2026 - 0,20 €/l
01.07.2026 - 31.07.2026 - 0,10 €/l
01.08.2026 - 31.08.2026 - 0,15 €/l
01.09.2026 - 30.09.2026 - 0,05 €/l
01.10.2026 - 31.10.2026 – 0,05 €/l
01.11.2026 - 30.11.2026 – 0,12€/l*
01.12.2026 - 31.12.2026 – 0,19€/l*

Az állami támogatási programot 2026. december 31-ig meghosszabbították, és továbbra is a meglévő AEAT-visszatérítési eljáráson keresztül kezelik.

A 2026. októberi támogatási mérték 0,05 €/l.

*A 2026. novemberi és decemberi támogatási mértékek a Royal Decree-Law 25/2026 rendelkezéseivel összhangban módosulhatnak.

Szlovénia01.01.2026 – 28.02.2026 – 0,10869 €/l
01.03.2026 – 31.03.2026 – 0,04635 €
01.04.2026 – 31.08.2026 – 0 €/l
01.09.2026 – 30.09.2026 – 0 €/l
A szlovén adóhatóság bejelentette, hogy a 2026. szeptember 1. és szeptember 30. közötti időszakban a Szlovéniában vásárolt kereskedelmi dízelüzemanyag után fizetett jövedéki adó részleges visszatérítésére nincs lehetőség.

Az információk 2026.10.01-én kerültek frissítésre az adóhatóságok által hivatalosan közzétett adatok alapján. Az Edenred Finance nem vállal felelősséget a hivatalos hatóságok által végrehajtott későbbi módosításokért.