| Kraj | Okres – Zwrotna stawka akcyzy | Komentarz |
| Włochy | Olej napędowy do celów komercyjnych i HVO niespełniające kryteriów zrównoważonego rozwoju: Zrównoważone HVO: | Włoski Urząd Skarbowy ogłosił nowe stawki zwrotu podatku akcyzowego za III kwartał 2026 r., obowiązujące dla oleju napędowego i HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). W przypadku oleju napędowego do celów komercyjnych oraz HVO niespełniającego kryteriów zrównoważonego rozwoju stawka zwrotu podatku akcyzowego wynosi od 0,12968 €/l do 0,26968 €/l, w zależności od daty tankowania. Dla zrównoważonego HVO obowiązują odrębne stawki zwrotu, wynoszące od 0,12968 €/l do 0,21418 €/l. |
| Hiszpania | 01.01.2026 – 21.03.2026 – 0,049 €/l 22.03.2026 – 31.12.2026 - 0 €/l | Tymczasowe zawieszenie zwrotów podatku akcyzowego od oleju napędowego do celów komercyjnych zostało przedłużone do 31 grudnia 2026 r. W tym okresie stawka zwrotu pozostaje na poziomie 0 €/l. |
| Pomoc państwowa: 22.03.2026 - 30.06.2026 - 0,20 €/l 01.07.2026 - 31.07.2026 - 0,10 €/l 01.08.2026 - 31.08.2026 - 0,15 €/l 01.09.2026 - 30.09.2026 - 0,05 €/l 01.10.2026 - 31.10.2026 – 0,05 €/l 01.11.2026 - 30.11.2026 – 0,12€/l* 01.12.2026 - 31.12.2026 – 0,19€/l* | Program pomocy państwowej został przedłużony do 31 grudnia 2026 r. i nadal jest realizowany w ramach dotychczasowej procedury zwrotu AEAT. Stawka pomocy za październik 2026 r. wynosi 0,05 €/l. *Stawki pomocy za listopad i grudzień 2026 r. mogą zostać zmienione zgodnie z postanowieniami Real Decreto-ley 25/2026. | |
| Słowenia | 01.01.2026 – 28.02.2026 – 0,10869 €/l 01.03.2026 – 31.03.2026 – 0,04635 € 01.04.2026 – 31.08.2026 – 0 €/l 01.09.2026 – 30.09.2026 – 0 €/l | Słoweński Urząd Skarbowy ogłosił, że za okres od 1 września 2026 r. do 30 września 2026 r. częściowy zwrot podatku akcyzowego od oleju napędowego do celów komercyjnych zakupionego w Słowenii nie przysługuje. |
Informacje zostały zaktualizowane w dniu 01.10.2026 r. na podstawie oficjalnych danych przekazanych przez organy podatkowe.
